sunnuntai 14. huhtikuuta 2019

Sua kannatellaan




Tiedätkö runon, Jalanjäljet hiekassa? Ellet, se menee näin: 

Eräänä yönä näin unta, / että kuljin rannalla Jeesuksen kanssa. / Tummalle taivaalle heijastui tapahtumia elämästäni. / Jokaisessa kuvassa näin hiekassa kahdet jalanjäljet, / toiset olivat minun, toiset Jeesuksen. / Kun viimeinen kuva avautui eteeni, / etsin katseellani jalanjälkiä hiekasta. / Huomasin, että aina elämäni vaikeimpina / ja surullisimpina hetkinä / jalanjälkiä oli jäänyt vain yhdet. / Sitä en voinut ymmärtää, / ja siksi kysyin Jeesukselta, mitä tämä merkitsi. / ”Herra, lupasit, kun lähdin seuraamaan sinua, / että kuljet kanssani koko matkan. / 
Mutta nyt näen, että elämäni vaikeimpina aikoina / hiekkaan on jäänyt vain yhdet jalanjäljet. / 
Miksi jätit minut yksin silloin, / kun tarvitsin sinua kipeimmin?”/ 
Jeesus vastasi: ”Rakas lapseni, / en ikinä jätä sinua yksin kärsimyksiin ja koetuksiin. / 
Näit vain yhdet jalanjäljet siksi, / että minä kannoin sinua.”

Elämässä tulee vastaan hetkiä, jolloin miettii, 
onko se todella niin, että mua kannetaan? 
Että mua kannatellaan niinä vaikeina aikoina? 
Aina se ei tunnu siltä, mutta niin on luvattu. 
Ja Jumala ei koskaan petä lupauksiaan.

"Even the sparrow has a place to lay its head

So why would I let worries steal my breath?
Even the roses, You have glowed them brilliant red
Still I'm the one You love more than this"

Elämä ei ole aina helppoa, eikä sen toki kuulukaan olla. Eikä kukaan ole sellaista helppoa elämää luvannutkaan. Ja mielestäni helppo elämä ei olisi mitenkään hyväksikään, loppuviimein. Helpot ajat eivät opeta eivätkä kasvata meitä. Vaikeudet sen sijaan tekee niin. Vaikeudet vahvistaa meitä. Vaikeat ajat ei toki ole kivoja aikoja. Mutta ne on tarpeellisia. Ne saavat meidät turvaamaan Jumalaan. Ne saavat meidät etsimään Jumalaa, ainakin toivottavasti. Uskon, että ilman vaikeuksia, me tuskin osattais olla kiitollisia niistä helpommista ja mukavemmista ajoista. Sana sanoo kyllä "Kiittäkää joka tilassa", eli vaikeuksien keskellä pitäis myös osata kiittää. Oppia ikä kaikki. :D Vaikeat ajat saavat meitä taistelemaan parempien aikojen toivossa. 

"Even the oceans push and pull at Your command

So You can still my heart with Your hand
You tell the seasons when it's time for them to turn
So I will trust You even when it hurts"
Meitä on luvattu kannatella. Joskus on niin vaikeaa, että tuntuu että itse ei jaksa. Ei vaan jaksa. On vaan niin kaikkensa antanut ja takki tyhjä. Mua lohduttaa niinä hetkinä, kun mä olen heikoimmillani, niin Jumalan voima tulee suureksi. Sana sanoo, että "voima tulee täydelliseksi heikkoudessa".  Liian usein me yritetään pitää jokainen lanka omissa käsissämme. Lopulta huomataan, että langat on sotkussa ja mikään ei tunnu etenevän ja vaikeudet kasvaa. Luovuta ne langat. Kun sä otat yhden askeleen, Jumala ottaa ne loput. Hän on sua varten. Hän rakastaa sua. Hän on Isä, joka näkee sut sut sisintä myöten ja rakastaa sua silti. Rakastaa sua ihan kaikesta huolimatta. Hän haluaa nostaa sut ja kääntää sun heikkoudet sun vahvuuksiksi. Hän haluaa kääntää vaikeudet voitoiksi. Hän haluaa vapauttaa sut elämään täyttä elämää. 


"When I can't see, You lead me

When I can't hear, You show me
When I can't stand, You carry me
When I'm lost, You will find me
When I'm weak, You are mighty
You are everything I need"


Olen saanut nähdä ihmeellisen johdatuksen elämäni monissa eri vaiheissa. 
Olen nähnyt sen, kuinka vaikeudet ovat todella tuoneet voiton. 
Kun olen päästäny langat käsistäni, asiat ovat alkaneet etenemään 
ja mua on johdatettu parhaalla mahdollisella tavalla. 
En voi kuin rohkaista sua uskomaan, että sua kannatellaan 
ja päästämään irti niistä langoista jotka ovat sotkussa. 

"You give me everything I need" 

Laulun sanat joita oon väleihin kirjoittanut, on Lauren Daigle - Everything
 ja sen pääset kuulemaan tästä <3 

Halaus sulle <3 


2 kommenttia: