perjantai 23. helmikuuta 2018

Gluteeniton ja maidoton kanapasta

Siinä on ollut ongelmansa kun pastojen ystävä ei pysty syömään enää tavallista pastaa. 
On ollut etsittävä korvikkeita ja nykyään niitä on kyllä saatavilla. 
Oon testannut eri valmistajien pastoja, koska kaikki ei vaan maistu hyviltä. 
Oon aiemmin maistanut punaista linssipastaa, joka oli todella hyvää! Suosittelen. 
Ostin Stockmann Herkusta, mutta huomasin että ainkin K-Supermarket myi sitä myös. 
En nyt muista hintaa, 3€ päälle jokatapauksessa. 
Onhan nää vähän kalliimpia, mutta ainakin mun vatsa tykkää. 

Noh, tässä taannoin sunnuntai-kokouksen jälkeen Ruohonjuuri Hakaniemessä oli niin houkutteleva että astuin sisään. Oon käynyt siellä aiemminkin, mutta nyt mä heräsin siihen, että siellähän on tosiaan vaikka mitä tuotteita laidasta laitaan. Päädyin myyjän suosituksesta ostamaan kikhernepastaa. En jotenkin muka tajunnut siinä sanaa "herne" :D kun en herneistä juuri tykkää, mutta oon kyllä tyytyväinen että ostin! Myyjä kertoi, että kaupan henkilökunta syö eväikseen aina tuota pastaa niin että keittää veden vedenkeittimellä ja pistää pastan siihen kiehuneeseen veteen muutamaks minuutiksi (vähä niinku jotkut tekee nuudelin kanssa) ja avot se on siinä. Kokeilin tätä tottakai kotona. 
Ei mun juttu, pidin kai liian vähä aikaa niitä siinä vedessä ja ehkä lautanen oli liian matala ja vettä liian vähän.. mene ja tiedä :D Mutta mä tykkään näistä ihan kattilassa keitettyinä! 

Tää pitää nälän poissa pitkään (kikherne eli kasviherne sisältää hitaasti imeytyvää hiilihydraattia joka pitää verensokerin tasaisena pitkään ja tosissaan nälän pois niinku jo kirjoitin ja ainekset on kikhernejauho ja vesi eikä mitää ylimääräistä), vatsa ei turpoa sen näköiseksi että olis raskauden puolessa välissä eikä tuu pöhöttynyttä ja väsynyttä oloa. Vaan olo on energinen, reipas, elämäniloinen ja myönteinen, aurinkoinen ja hehkuva :D Heheeh. No on tai ei niin suositus tälle! Hyvvää.
 Tein tämän kanssa kanakastikkeen maidottomana koska vältän maitoa myös suurimmissa osissa. (Paitsi suklaaseen sorrun ja sen kyllä huomaa.)  Laitan alle siihen omakeksimän reseptin. Hyvää tuli kyllä myös siitä. En ottanut kuvaa valmiista annoksesta ku oli niin näläkä että unohtui koko homma. :D 



Pasta

Keitä vesi, itse pilkoin nuo pasta palat puoliksi ku oli niin pieni kattila, lisää öljyä ja suolaa. 
Keitä 5-7min ja valuta.

Kanakastike

Maustamatonta kanaa (250g)
Puolikas punasipuli
Avokadon puolikas
Alpro Soya ruokakermaa noin 2dl
Alpro Soya Coconut kermaa loraus
Herbamarea
Mustapippurijauhetta
Currya
Valkosipulijauhetta

Paista kanaa hetken, lisää pilkottu sipuli pannulle. 
Paistele niitä siinä ja mausta mausteilla sekä lisää avokado ja kermat. Bon appetit! 

Helppoa ku mikä ja hyvääkin! 

Laita annoksen päälle babypinaattia muutama lehti ja muutama kuutio fetajuustoa jos pystyt sitä käyttämään. 

Vei kielen mennessään! 

Mä olin jo eilen perjantaissa vaikka se onkin tänään, joten hyvää viikonloppua!! :) 

-Jessica 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti